Kan vi hjelpe deg? Ring oss på 94 15 52 07

Hvordan markedsføre hjemmesiden din?

Du har nå fått laget deg en suveren hjemmeside, og er meget fornøyd med den. Spørsmålet er nå: Hvordan kan andre enn deg selv se hjemmesiden din? Jo, det skal jeg fortelle deg!

 

#1 Sosiale medier – vær tilgjengelig på alle plattformer

Nesten alle bruker sosiale medier nå idag. Derfor er det viktig at du gjør din hjemmeside synlig. Først må du tenke hvilket publikum du skal nå. Vi tar for  oss et eksempel: Du skal selge hudprodukter, og vil nå kvinner i en alder mellom 18 – 50 år. De dominerende plattformene til denne aldersgruppen er  Facebook og Google. De litt yngre, fra 18 – 35, bruker tiden sin mest på Instagram, YouTube, Snapchat og Facebook. Mens de litt eldre er mer på Facebook og Google. Først burde du bruke tid på å markedsføre deg på Facebook og Google, siden disse er dominerende innen din målgruppe.  Deretter bruke tid på å markedsføre hjemmesiden videre til de andre plattformene.

#2 Hvordan markedsføre seg på sosiale medier?

Facebook og Google-annonse er en god mulighet til å få hjemmesiden din sett. Her kan du spesifikt tilrettelegge din annonse. Ved hjelp av søkeord, målgruppe og ved å spesifisere fylker og byer, kan du nå DITT publikum. Dette gjør også at folk deler annonsen, da den er av interesse og skaper blikkfang. Kanskje den også går viralt? Hvem vet. Husk også å ha en interessant overskrift/tekst til Facebook – annonsen, slik at folk stopper opp når de blar seg nedover siden. Her kan det også være en effekt å bruke bilde eller video i annonsen, for å vekke oppmerksomhet. Du kan også skaffe deg en Instagram bedriftsprofil. Her kan du også bruke annonser, og spre deg ut til publikum på Instagram. YouTube er også en fin måte å vise produkter/tjenester på. Lag en morsom video som presenterer hva dere har å tilby på en engasjerende måte! Dette skaper også trygghet til kunden. Del videoen på hjemmesiden og facebooksiden din, og folk vil helt klart bli nysgjerrige!

 #3 Influencere

Bloggere, Instagrammere, Snapchattere osv. har en stor påvirkningskraft på sosiale medier. Ofte vil disse ha en sum for å reklamere for akkurat din tjeneste eller ditt produkt. Om du vil satse stort, og en toppblogger sier ja til å annonsere, er det store muligheter for å få mange kunder.

#4 E-post

 En billig og enkel måte for å spre hjemmesiden din på, er via en e-post. Skriv en enkel og konkret e-post med link til hjemmesiden, og send til bedrifter/personer som kan ha interesse av dine tjenester/produkter. Det koster ingenting, og du får spredt hjemmesiden din raskt og effektivt!

#5 Merkevarebygging

Skaff deg et kort og presist navn som alle husker, samt en logo som sier noe om bedriften din! Et langt og plundrete navn kan være vanskelig å huske. Bruk derfor tid på å finne et navn som lett kan huskes! Det enkleste er ofte det beste. Hvis vi tar for oss eksempelet vi hadde i første avsnitt, og skal lage et navn og en logo utifra salg av hudprodukter. Navn: Idyll. Dette er kort og presist, og forteller kunden at det en får her er idyll. Så var det å lage en logo. Her kunne en for eksempel hatt en stripe av hvit krem dratt under navnet.  Så er det over til å spre navnet og logoen. En morsom idé er bilreklame! Send inn logo og navn, slik at du kan få det printet på bilen din. På denne måten blir du lagt merke til over alt du kjører og står parkert! Skaff deg også visittkort med navn, logo og adressen til hjemmesiden. Spør om du kan legge noen fra deg på venterom, selskaper, ja egentlig hvor det befinner seg folk. Gi dem til folk du kommer i snakk med, fortell om bedriften din og selg deg inn hos kunden.

#6 Gjør kunden fornøyd!

Uten kunder, er det heller ingen bedrift! Husk: kunden har (stort sett) alltid rett! Vær hyggelig, hjelpsom og imøtekommende. Du vil det beste for kunden, slik at kunden vil det beste for deg. Er kunden fornøyd, anbefaler han/hun deg videre, og kan skaffe deg mange flere kunder! Når snøballen først begynner å rulle, ja da kan den bli enorm!

 

 

*Skrevet av gjesteskribent

Date: October 26, 2018

Topics: content marketingGjesteskribenthjemmesideinnholdsmarkedsføringinternettkommunikasjonmarkedsføringmarkedskommunikasjonmarketing activitymarketing strategynettsidesalgSocial media

  • Ring vårt team direkte for et råd

    94 15 52 07